Monday, December 6, 2010

Melaka~

halluuuuuuuu~ semalam pergi melaka dengan keluarga, saudara kawen. jadinye, ini kali pertama la kot aku pergi melaka dengan family aku. kali terakhir aku pergi melaka, mase diploma part 6 kot tak ingat la part berapa, trip kiteorg pergi melaka.. hekhekhekk.. biler cakap pasal melaka ni. teringat la pulak, pasal masjid kat melaka tu.. masjid tengkera.. btol ke idak? haaaa... kenapa dengan masjid tu? hmm.. menurut cerite dari mummy ku, tanah masjid tu kepunyaan arwah nenek aku.. kisah die cmnie... nenek aku memang berasal dari melaka. nak dijadikan cerita, beliau nak berhijrah, merantau ke negeri sembilan pulok... sebelum beliau meninggalkan melaka tu, beliau telah sedekah kan tanah tu dan disuruhnye penduduk tempatan untuk membina masjid.. jadila die masjid tengkera.. hukhukhukk.. sampai negeri sembilan, jumpe dengan arwah atuk aku.. errkkk.. aku tak penah jumpe la.. jmpe pun kat tv jek.. pastu lahirla mummy ku~ hehehehheeee... mummy ku berhijrah ke kl pulak.. bkerja di genting pusat boling tu, terjumpe plak daddy aku.. bile dorg kawen, lahirla 3 org anak yang comel2.. heeeeeeee... :) hmmmmm~ ape lagi? sygila kelurga anda.. mwaaahhhhh

L-R: me!!,mummy,daddy,sis.. photo taken by bro in law.. hehehhhehee...

No comments: