Wednesday, December 8, 2010

hijrah...

salam maal hijrah.. erk! semalam.. tapi takpela.. minggu lepas aku ade terbaca satu majalah ketika aku sedang bosan tahap cipan di butik.. tajuk cerita tentang pertukaran kerjaya.. bila baca cerita tu.. aku terfikir tentang diri aku nih.. belajar nak rak sampai degree.. endup?? hurmmm.. tapi, bukan aku sorang jek la yang cmtu (nak sedap kan hati) tapi, pada kawan2 yang lain... alhamdulillah la kalau sudah jadi ape yang dimahukan ketika belajar dulu..

setelah aku baca majalah tu, sedikit sebanyak meningkatkan tahap keyakinan diri aku ni. walaupun aku tak jadi seperti yang aku belajar dulu.. tapi yang penting aku happy.. happy ker??? dem... happy la gak.. dapat menampung diri sendiri, kasi mak aku duit, bayar bil, bayar pas bulanan,duit minyak kete, bayar asb, dan tak lupa juga bayar balik pinjaman ptptn.. anda bagaimana? hehehheheheheee...

kadang2, rezeki kita bukan kearah yang kita inginkan, mungkin disebaliknye.. contoh, hmmmmmm... dato dr fazley tu... blaja lain.. endup jadi pakar motivasi + penyanyi.. hekhekhekhekk... tapi.... die lain la.. die mmg dr golongan yang berada kan.. so boleh buat ape jek.. but still... sape lagi? haaaaaa.... artis seni arca mutalib musa.. die belaja architecture, skang ni die jadi pengarca yang best!

walaupun kite kje lain dr bidang yang kite belaja, tak bermakna kite gagal.. contoh yang aku kasi diatas tu, mereka sangat berjaya! yeahhhhh~ sangat bersemangat sekarang!!

aku??? masih lagi berhijrah...

No comments: