Sunday, December 12, 2010

culture shock

culture shock? ataupun kejutan budaya.. siapa? ye, aku mengaku aku mengalami kejutan budaya sekarang... aku terjekut melihat betapa semakin ramainya anak muda sekarang... tak percaya? pergi saje kawasan bukit bintang.. pasti, dibajiri oleh anak-anak muda sekarang.. ye. aku mengaku aku mengalami kejutan budaya.. melihat anak muda sekarang semakin berani.. berani memakai pakaian yang menjolok mate.. walhal mereka baru saje mencecah usia belasan tahun dan mahu kelihatan dewasa.. aku pun kadang2 seksi gak, tapi macam tak boleh terime, bukan nak kata iri hati.. tapi, aku rase mereka masih mentah.. ye, aku mengaku aku mengalami kejutan budaya, melihat anak muda sekarang semakin berani dengan tingkah laku mereka...  raut wajah masih muda, tapi berpelukan dengan pasangan di khalayak ramai.. bercium di tepi jalan raya pavilion? huh.... berpelukan sambil bercumbu di tepi kfc? tidak pun, hanya melepak di kaki tangga monorail sambil meletakkan kepala di peha? merokok? jangan cakapla.. ye.. memang aku terkejut... aku teringat ketika aku sebaya mereka dulu.. huh... memang berbeza.. mungkin, dulu takde teknologi seperti sekarang... oleh sebab itu anak muda sekarang makin maju, bila semakin maju, sepatutnye pemikiran perlulah selaras dengan teknologi yang ada.. ini tidak... ape perasaan ibu bapa bile lihat anak2 mereka begitu? hmmmmmm....


*tibe2 nak serious pulak entri kali ini.. hehehehehehee ;)

No comments: