There was an error in this gadget

Friday, May 14, 2010

kadang-kadang

salam sejahtera kawan2 ku.. bagaimana anda semua hari ini? alhamdulillah semuanye sihat2 belaka. semoga happy2 selalu. jangan ada mood sedih ok. yelaa.. kadang-kadang kite gembira, kadang-kadang kite sedih.. kalau kite sedih pun, kite buat2 happy jek la.. kepada yang baru dapat pekerjaan baru tu bertambah happy la kan? ;P

bukan ape.. aku terfikir, hidup kite ni bukan nye mendatar saje, kadang2 kite di atas, kadang2 kite di bawah.. kadang2 kedai kite ade sale, kadang2 takde sale (mengenang nasib butik tmpt aku kje).. kadang2 disukai org, kadang2 dibenci org, kadang2 kite menang, kadang2 kite kalah.. sebut mengenai menang kalah ni, teringat pulak permainan badminton yang sedang hangat di tayangkan.. baru jek lepas tengok game dato L.C.W dan musuh tradisi dr negara China, Lin Dan. keputusannya pasti tidak memuaskan semua peminat badminton negara kita. dan dengan itu juga la, mungkin dato L.C.W menerima pelbagai kata-kata yang tak diingini disebabkan kekalahan beliau.

tapi, bila difikir balik, kite perlu memberi ruang kepada beliau atau selain dr beliau sesiape aje la.. kite yang hanya sekadar menonton, tidak tahu akan perasaan sebenar yang dialami oleh mereka yang bermain. tekanan dari permainan tersebut.tekanan dr jurulatih, yang paling utama sekali tekanan dari penyokong2. jika kalah je ade jek benda yang hendak dikondemnye~ kalau menang puji melambung2.. bukannya setiap mase kita berada di puncak, kadang2 kite akan jatuh juga. kalau keadaan kite terlalu selesa dr permulaan lagi, maknenya kite tidak belajar ape pun sebab kite tak pernah buat kesilapan dan kite tak pernah kalah atau jatuh. sebab itu orang cakap, belajar dr kesilapan.. kalau masih lagi buat kesilapan, berusaha lagi dan lagi sehingga kita berjaya dan ia dapat menjadikan diri kita matang dalam menghadapi mase hadapan serta tidak malass yeee... jadi berusaha la! jangan malas ye.. kalau Allah s.w.t nak bagi rezeki tu ade aje.. insyaAllah..

gambatte!!! :)

No comments: