There was an error in this gadget

Friday, May 28, 2010

penggiat seni sebagai penyelesai masalah~

  Salam sejahtera kawan2 ku sekalian. apa khabar kamu hari ini? sudah menjamu selera? tengah hari tadi? ape? makan nasi? burger? huhh?? BURGER??? arghhhh... sudah makan tengah hari, malam nnt jangan makan lagi ye~

  Tajuk yang ingin diceritakan kali ini adalah seperti diatas. sedang aku rancak YM bersama kawan aku yang juga bakal artis terkenal lagi comel suatu hari nanti (insyaAllah) dapatlah aku buah fikiran tentang tajuk.. seperti diatas.

  Tidak kiralah kategori artis atau penggiat seni tanah air ini pelukis, pengarca dll mereka semua mempunyai satu  matlamat dimana untuk menyelesaikan permasalahan yang timbul. bagaimana??
1. mencari satu isu semasa yang hangat. bukan hangat2 tahi ayam..
2. nyatakan beberapa permasalahan daripada isu tersebut.
3. nyatakan juga faktor2 masalah tersebut.
4. bagaimana? diamana? siapa? apa? bila?
5. nyatakan cara2 untuk menyelesaikan masalah tersebut.
6. menentukan imej2 yang ingin digunakan. samada imej yang direct atau menggunakan imej disebaliknye
    dikenali sebagai metafora.
7. menentukan bahantara yang sesuai untuk menghasilkannya.
8. sudah cukup semua diatas? haaa.. bolehla proceed dengan lecturer masing2.

*pengalaman sewaktu pengajian di UiTM. Thanks PTPTN..
artis, kalau ade yang kurang sila la tambah~

-30 min menunggu waktu pulang..

Thursday, May 27, 2010

picture~

i juz want to share this picture with all of you.. pic of me with dato jimmy choo~ guess what? he's very friendly and really down to earth and still can speak in malay~ but kind of weirdo~ OMG.. he's very dem friendly!!! also in this picture is my boss owner of YTL dato yeoh soo min. its a great experience to have this such oppurtunity with big society~ 
L-R: Britain's Male Model, Julien McDonald (fashion designer),Nadiah (my Clique), Dato Yeoh Soo Min (Big Boss), Dato' Jimmy Choo, and myself..

Saturday, May 22, 2010

suke hati~

di waktu2 begini teringat pula ketika zaman kanak2 aku.. terlalu obses dengan kartun.. doraemon.. bukan zaman kanak2 aje, sekarang ni pun same, tapi tak la obses sangat macam dulu~
aku ingat lagi, aku ade koleksi komik doraemon dari no 10 - 36. sangat best.. bile dah besar, ayah aku mengambil keputusan untuk membuang semua komik doraemon yang aku kumpul tu.. bace banyak kali pun tak pernah bosan walapun dah tahu jalan cerite die. bile ade komik seperti itu, timbul la pelbagai imaginasi yang bermain di dalam kotak fikiran aku nieh.. contohnya, kalaulah aku yang memiliki doraemon itu sendiri. bestnye.. macam2 benda aku boleh dapat.. tapi, dalam banyak2 barang yang ade dalam poket ajaib doraemon tu, aku nak satu jek.. 'pintu suka hati doraemon!!' (gaya doraemon ckp sambil menunjukkan barang die bersama nobita). wahhhhhh.. besttnyeeee kalau dapat pintu tu.. nak pergi kemana saje pun senang. tak perlu ambil mase yang lame.. nak pergi ke luar negara? jom!! tak perlu tunggu flight.. masuk jek melalui pintu tu, dah sampai.. nak pergi kerja? tak payah susah nak memandu, naik lrt, tunggu bas, jalan kaki.. 1 minit nak punch in pun sempat lagi dengan adanye pintu tu.. hahahahahaa..

best tak? aku pernah la berkongsi imaginasi aku ni terhadap beberapa sahabat aku.. kebanyakkan memberi tindak balas yang positif.. tapi ade sorang jek yang tak setuju dengan aku.. hahahahaaa.. die kate, die tak boleh terima! kecoh arrrr.. mmg pelik la ko nieh.. lantak laaaaaa... yang penting aku suke! haahahaaaa..
ok la.. landing time... (atas katil) sambil2 berimaginasi sebelum tido..

imaginasi ape ye?? ggrrrrrrrrrrrr~

Friday, May 21, 2010

what a shocked!!

salam kawan2.. yesterday i just heard the news about my dear friend maziah, had a car excident at shah alam and broke her leg.. thanks to nurul n gee for the info through fb.. hopefully she is ok and fully recover before her wedd..

ahhhh~ sedihnye... :(

Thursday, May 20, 2010

blue~

ok.. i just wondering, my blog's name is bluesky, why? bcoz i looovveeee the colour of blue.. but, before diz my blog is in pink.. dont u think its kind of... clash? hahahahaa.. so, today i had change my template which is in blueeee~ i really love it.. but i have little trouble with the header~ dem!!

anyone can give me a hand? puhlisss~

Wednesday, May 19, 2010

kenapa?

k e n a p a p e r l u m e n a n g i s t e r h a d a p p e r c i n t a a n y a n g b o d o h ! ! ! ? ? ?

mmg bodoh!

Tuesday, May 18, 2010

masa lapang yang membosankan~

s> kehidupan yang membosankan.

m< kenape?

s> byk sgt masa lapang. jadi agak bosanla..

m< tidak mengapa, lepas ini sudah tidak ada masa lapang lagi..

s> bila pula lepas ini? sudah berapa bulan begini..

m< selepas ini, kamu kesana, kesini.. dan ini adalah jalan yang kamu
pilih..ataupun kamu mahu kerja separuh masa untuk mengisi masa lapang kamu?

s> adakah ok jika selepas ini kurang masa lapang pula?

m< terpulang..

s> mahu kan jawapan, bukan di tujukan balik soalan itu..

m< jika disitu ada rezeki kamu, tak mungkin untuk aku pertikaikan serta memaksa
untuk meluangkan masa bersama..

s> yelar.. jika ada rezeki aku, jadi kurangla masa kite..

m< insyaAllah.. semoga kamu dapat kecapi impian yang kamu harapkan. selepas itu
kehidupan kamu tidak bosan lagi kerana telah sibuk..

s> entah laaaa~

-berakhir perbualan Semut dan monyet....

insyaAllah dapat la ape yang kamu hajati selama ini.. jika sudah kurang masa lapang kehidupan kamu pasti tidak akan membosankan. kerana 'masa'lah yang boleh membuatkan kamu tidak bosan dalam kehidupan kamu~

Saturday, May 15, 2010

tayangan filem~

tayangan filem? suke tengok tak? memang kegemaran. terutama sekali love story.. or any film that will be happy ending story. such a sweet kan? bile tonton cerite macam tu, mesti teringin kehidupan kita pun akan berakhir dengan kegembiraan, bahagia, sukses selalu~ tapi, apakan daya, kehidupan kita bukan seperti tanyangan filem yang selalu di mainkan. sedih bukan?

kita adalah pengarah yang menentukan jalan cerita hidup kita nieh..bukan sahaja di dunia tetapi juga kehidupan kita yang kekal, samada berakhir dengan sempurna ataupun tidak.. jadi tugas sebagai pengarah ni bukan nye mudah kan? ape aje pencapaian yang boleh dibangga kan sepanjang kita hidup? bagi aku, takde kot.. cume skrol ijazah yang aku terime... (mak aku jek la kot yang bangga) tapi tidak aku. tahun depan umur semakin meningkat dan semakin tua.. sempat ke aku nak kecapi kehidupan yang sukses? sebab semakin hari, aku rasa umur tidak panjang untuk aku hidup di muka bumi ini..

Ya Allah, berikan la peluang untuk aku mengarah kehidupan aku dan keluargaku di dunia dan selamanye nanti..

Friday, May 14, 2010

kadang-kadang

salam sejahtera kawan2 ku.. bagaimana anda semua hari ini? alhamdulillah semuanye sihat2 belaka. semoga happy2 selalu. jangan ada mood sedih ok. yelaa.. kadang-kadang kite gembira, kadang-kadang kite sedih.. kalau kite sedih pun, kite buat2 happy jek la.. kepada yang baru dapat pekerjaan baru tu bertambah happy la kan? ;P

bukan ape.. aku terfikir, hidup kite ni bukan nye mendatar saje, kadang2 kite di atas, kadang2 kite di bawah.. kadang2 kedai kite ade sale, kadang2 takde sale (mengenang nasib butik tmpt aku kje).. kadang2 disukai org, kadang2 dibenci org, kadang2 kite menang, kadang2 kite kalah.. sebut mengenai menang kalah ni, teringat pulak permainan badminton yang sedang hangat di tayangkan.. baru jek lepas tengok game dato L.C.W dan musuh tradisi dr negara China, Lin Dan. keputusannya pasti tidak memuaskan semua peminat badminton negara kita. dan dengan itu juga la, mungkin dato L.C.W menerima pelbagai kata-kata yang tak diingini disebabkan kekalahan beliau.

tapi, bila difikir balik, kite perlu memberi ruang kepada beliau atau selain dr beliau sesiape aje la.. kite yang hanya sekadar menonton, tidak tahu akan perasaan sebenar yang dialami oleh mereka yang bermain. tekanan dari permainan tersebut.tekanan dr jurulatih, yang paling utama sekali tekanan dari penyokong2. jika kalah je ade jek benda yang hendak dikondemnye~ kalau menang puji melambung2.. bukannya setiap mase kita berada di puncak, kadang2 kite akan jatuh juga. kalau keadaan kite terlalu selesa dr permulaan lagi, maknenya kite tidak belajar ape pun sebab kite tak pernah buat kesilapan dan kite tak pernah kalah atau jatuh. sebab itu orang cakap, belajar dr kesilapan.. kalau masih lagi buat kesilapan, berusaha lagi dan lagi sehingga kita berjaya dan ia dapat menjadikan diri kita matang dalam menghadapi mase hadapan serta tidak malass yeee... jadi berusaha la! jangan malas ye.. kalau Allah s.w.t nak bagi rezeki tu ade aje.. insyaAllah..

gambatte!!! :)

Monday, May 10, 2010

part of the list..



hye guys.. just want to share another song that i really love with which is, again from ne-yo 'part of the list'.. aarrgghhh.. i really fall in love with this song!! :)

Style of your hair,
shape of your eyes and your nose,
the way you stare
As if you see, right through to my soul,

It's your left hand and the way
that it's not quite as big as your right,
the way you stand in the mirror
before we go out at night,

Our quiet time,
your beautiful mind,

They're a part of the list.
Things that I miss.
Things like your funny little laugh,
the way you smile or the way we kiss.

What I noticed is this:
I come up with
something new, every single time
that I sit and reminisce.

The way you sweet smell
lingers when you leave a room,
(you leave a room)
Stories you tell as we lay
in bed all afternoon.
(all afternoon)

I dreamed you now every night
in my mind is where we meet.
(my mind is where we meet)
and when I'm awake
staring at pictures of you asleep.

Touching your face,
invading you space.

They're a part of the list.
Things that I miss.
Things like your funny little laugh,
the way you smile or the way we kiss.

What I noticed is this:
I come up with
something new, every single time
that I sit and reminisce.

Oooh, and you'll live in my memories forever more I swear.
And you'll live in my memories forever more I swear.

They're a part of the list.
Things that I miss.
Things like your funny little laugh,
the way you smile, or the way we kiss.

What I noticed is this:
I come up with
something new, every single time
that I sit and reminisce.

Wednesday, May 5, 2010

bersangka buruk~

hai kawan2 ku sekalian.. ape khabar anda hari ini? sehat? tidak kusut lagi? atau masih kusut dengan pelbagai masalah yang dihadapi? jangan stres2 ye.. usaha tangga kejayaan~

jadi, di suatu hari, aku sudah bersiap agak awal untuk pergi kerja, aku duduk dulu menonton tv untuk membuang masa. selepas menekan butang 'on' pada remote control, muncul la gambar pada skrin tv. seorg penceramah motivasi DR. Ahmad Fadhilah (...come to me) owhhh tidak.. DR. Ahmad Fadhilah Kamsah yang sedang berceramah tentang bersangka buruk.. kita tidak seharusnye bersangka buruk terhadap sesorg terutama sekali pada insan yang rapat dengan kita. mak,ayah,kakak,abg,adik,suami,isteri,bf,gf dan lain2.. sebab menurut beliau, bila kita bersangka buruk, ia umpama doa..

contoh:

suami: 'syg, abg nak pergi thailand, ade urusan kerja..'

isteri: (dlm hati) hmmmm..ntah2 die nak kawin lain kat sane..

bila di suatu tahap kita terfikir begitu, cepat2la kita berdoa supaya jauhkan la daripada kejadian yang tidak ingini daripada berterusan bersangka buruk.. dan akhirnya boleh mencetuskan perkara buruk berlaku..

ade hikmahnye aku bersiap awal pada hari itu~